Jumaat, 20 Februari 2009

Munafik

Salam. Pada selasa selepas koi balik dari BG koi dihubungi oleh seorang wanita yang koi kenali. Katanya dia seorang penegak kebenaran. Dia menanya koi tentang konspirai seseorang. Lalu koi tanya dia awok sape yang menyibuk tanyadan amik hal orang lain. Dia agak terkejut dan koi persoal terus kenapa dia juga termasuk dalam orang yang suka membuat dan menyampaikan fitnah. Apabila di asak bertubi-tubi dengan persoalan dia padamkan hp dia.

Pada malamnya barulah koi tahu siapa yang meneraju kospirasi tersebut setelah bertemu muka dengan salah seorang yang terlibat dan dia dijadikan alat konspirasi tersebut. Dia mengaku dengan menyebut beberapa nama namun katanya dia tak tahu menahu. Orang panggil dia mak we dan umurnya 70 tahun. Koi mungkin percaya penjelasan dia.

Semalam koi didatangi seorang tetamu wanita di rumah. Dia di sambut oleh anak sulung koi, dan soalan pertama kepada koi juga tentang kospirasi. Koi kata koi tak nak bersubahat dan amik hal dan jauh sekali melayan benda-benda karut apatah lagi sehingga menimbulkan fitnah sesama kite. Koi langsung tak bagi maklumat dan jika mahu jumpalah setiausaha.

Koi nak beritahu, munafik dan kaki fitnah tak kira sapa. Orang baik, jahat, nampak jujur, nampak alim sprt tok ufti wilayah atau sape-sape saje. Jika ada kepentingan diri lupa dosa dan pahala.

Oleh itu cerita sebenar hubungi,Him, Jusuh, hamid, Ehsan, Mejer, Siti, Janah, Salamiah, Awie, Abi, Makwe, Senu, Izam. Jed dan Cikgu Roslan Ahmad konspirator. Tetapi terpulanglah kepada masing-masing kerana koi takut juga dengan koi tulis ni pun akan timbul fitnah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan