Sabtu, 6 Disember 2008

Letih

Salam. Baru hari ini dapat buka internet. Selama seminggu tak boleh buka, mungkin komputer tak bagus. Tel tm net tapi tak boleh juga. Akhirnya tukar komputer. Syukur boleh. Hari ini sabtu, masih cuti sekolah. Bangun solat subuh dan relax kejap. SMS masuk dari Ihsan. Ada gotong royong di Sg Gau jam 9.00 pagi. Setelah siap diri dan sarapan dengan umi makan nasi goreng, Terus ke temerloh untuk ke Sg Gau. Sebelim itu ke BIMB bayar Kad. Mujur msein boleh pakai, kerana dah seminggu tak boleh bayar kerana orang ramai atau mesin rosak. S\

Semalam pergi mentakab dengan umi, dan sampai rumah sua kawan de ada kat rumah. Lawan footsal di Temerloh. Pagi mereka dah pergi untuk berlawan. Aku kemudian terus ke SG gau selepas bayar kad. Jam telah 9.15 tapi aku tengok tak ada orang pun. Aku nelpon balik Ihsan, dia pun masih kat rumah. Aku relax sebentar dan kemudian ada Cikgu Majid kat atas balai. Aku turun kereta dan naik kat atas. Tapi Cikgu Majid tak ada pulak. Aku ambil pencuci sawang dan ncuci sawang sikit. Kemudian aku turun bawah ambil parang dan bersihkan rumpu kat tepi longkang. Kemudian beberapa lama adalah dua tiga orang termasuklah faridn Hj jusoh dan Hasyim. Kami pub gotong royonglah. Kemudian rehat dan borak-borak, cikgu majid ajak gi kenduri Ramli Konit. Kome pegi naik kereta Hj Jusoh. Kemudian balik. Terus tidur dan lepas tu solat. Buka internet tak dapat. baca paper Sisah.

Minggu lepas aku ke Pontianak 9 orang. Memang mencabar betul sbb pergi sendiri. 26.11 aku dan Bob naik bas ke KL dan terus ke LCCT. Tapi sebelum tu iku bob beli kasut di cambell.

Kami gi awal kerana nak tukar tiket 2 India tak jadi pegi dan 1 lagi tiket terus hangus. Aku tak caya betul dengan India ni. India memang tak boleh pakai. Indi dan Murugan. Semalaman aku dan bob di LCT. Tidur tepi dinding je. 27.11, 5.00 pagi semua ahli dah sampai, Hj, Us Satar, Mizi, Yas, Nasa, Indi dan Murugan sampai. kami cek ini dan terbang terus ke Kuching jam 7.05. Sampai di Kuching ambil van terus ke serian walaupun asalnya hendak ke tebedu. Tukar chanel ambil bas ke pontianak dari serian, tambang van 28.00 dan bas 42.00. Jam 11.30 kami menaiki bas ke ponti, selama 10 jam kurang lebih sampai diponti, jam 9 atu lebih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan