Ahad, 15 November 2009

Keliru

Salam. Semalam koi gi kenduri abang mat di BG. Dikesempatan itu koi pun ajok same untuk majlis dirumoh koi pada ahad, miktam, ngah woh, de intan, zaman dan lain-lain sempene koi nok gi aji. Koi juge kontel melalui talipon sedara dan kawan-kawan.

Petang semalam koi ke Hoshas melawat abang yas kencing manisnya dan tasnim anok sedare koi apandik. Pas tu gi pasar malam jap di P.Pulai cari barang sikit untuk majlis ari ni. Pada malamnya kak long dan keluarga datang umah dan sembang sampai jam 11 malam.

Ari ni pagi-pagi balik bintang anto barang untuk embong masak dan koi balik rumah untuk sarapan nasik berlauk yang di beli di Bt 1.

Semasa sarapan sempat tengok nasi lemak kopi o nt7. Dua orang warga emas umur 71 tahun masih semangat belajar mengejar degri. Tapi koi ade cakap pada rodong koi tahun depan koi akan daftar Ph.D.

Seperti biasa masa terluang ini koi akan buka internet dan buka sesawang untuk melihat maklumat. Isu selama sebulan lebih ni tertumpu kepada parti pas. Sejak TG Nik Aziz mencadang EGM sehinggalah isu baiah media masih lagi dok atak pas.

Koi rasa bukan saloh media, itu memang keje dia doh. macam pencuri, bukan saloh dia tapi kita yang leka. Curi tu keje dia doh.

Dalam soal ini siapa tahu kalau bukan pas sendiri yang cite, dan inilah yang bodoh dan bangangnye orang pas. Ngaji tinggi tapi ota lekat kat lutut, cakap ikut sedap dan nak tunjuk pandai konon, tapi batang leher diulurkannya. Dengan dia, dan denga pas sekaliu bungkam. Apo nak di kato.

Hassan ali dengan peel dia, nasa denga cara dia dan macam-macamlah, Blog, media, politik ambil kesempatan melariskan produk dia. Bisnes kapitalis hanya cari untung sahaja, walaupun generasi dan rakyat lintang pukang dan bermusuhan. janji fulus mmasuk.

Yang tertipu dan ditipu rakyat marhaen. Orang politi sekulark dan bisnes sekular sentiasa untung. Fikirkanlah.

OK kalau sempat koi akan nulis lagi sari dua ni. Kerana rabu koi akan berlepas ke mekah tunai aji. Jika tak sempat koi mohon maaf di atas segala kesalahan koi selama ini. Doakan koi sihat dan sejahtera dan koimjuga doakan kepada semua sihat dan sejahtera. Insya allah jumpa tahun depan pulok.

Salam dan jumpa lagi.

1 ulasan:

  1. assalamualaikum tn haji, selamat menunaikan haji dan mendoakan kami di sini supaya dimurahkan rezeki untuk ke sana nanti...

    BalasPadam