Ahad, 3 Mei 2009

Makan Keluarga

Salam. Selamat ketemu kembali. Sejak akhir-akhir ni koi malas nak menulis. Bukan tak ada masa tapi kekadang banyak gangguan yang tak sepatutnya di jadikan alas an.

Minggu lepas koi melayan rodong koi Mat berceramah di Bera. Malam tu kome bertiga bermalam di rumah Razak Felda Mayam. Pagi esoknya kome ke Bera lagi kerana Abang Mat koi ada program di Darul Ekhwan dengan Aki Nit.
Lepas program di Bera Abang Mat terus cabut ke KL kerana dia ada program pulok di Penang. Mujur ada Mat Jepun kakalu tak tak pasal-pasal koi kena anto abang Mat Ke Shah Alam.
Awal tahun ni koi ada terima surat dari LTH menawarkan koi ke Mekah tunai haji. Memang koi nak pegi sangat sejak tahun 2007 lagi walaupun koi dah pegi haji 12 tahun dulu. Maka setiap sabtu ada kursus haji di MAB. Namun koi baru dapat pegi 2 kali aje dari 9 kali diadakan. Tah ngape sibuk ngat pada setiap sabtu.
Semalam koi gilah kursus dan lepas tu gi makan kenduri Hj Mamud Tk Ira. Memang sedap makan tu. Dan kebetulan minggu ni cuti hari pekerja dan akok koi yang di SA tu balik sekeluarga dan koi cadang buat makan-makan sikit diumah jempu mereka dan adik koi yang dah labeih 3 bulan koi tak jumpa sibuk kerja di Melaka.

Maka ari ni kome dapatlah berkumpul adik beradik serta keluarga kecuali kak long koi di kuantan dan emok koi di KB. Namun hajat untuk makan-makan sekeluarga terlaksana.
Petang biasalah anto anok ke Tahap. Balik dari tahap YM Raja tepon kata dia aloh. Hai gone gaye boleh aloh. Namun peluang untuk terus berjuang masih ada.
Sekarang musim orang berpolitik dan politik umpama siang dan malam hanya akan lenyap bila hari kiamat.
Namun satu perkara yang koi nak bagi tahu tentang serangan poklitik dan pengaruh barat kepada anok-anok kite. Benda nya simple je, pakai gelang getoh berbagai berwarna ditangan kiri. Cuba tengok sikit budok tu. Kata orang setiap warna tu ada maknanya.
Putih=menyokong zina dan pembuangan bayi.
Merah= Beragama Kristian, menyokong McDonald dan sumbangan As Israel
Oren= Mendoakan Missionary Kristian
Kuning= Memperingati Pop John Paul II
Hijau= Menyokong penjajahan Amerika
Pelangi= Bangga menjadi Gay atau Lesbian
Merah Putih= Libral
Biru Putih= Skong Israel jajah palestin.

Hati-hatilah dek.

Yang Hadir makan: Atok, kak ngah, Abang Zaidi, Ehsan, Iqbal, Jannah, Pakteh, makteh, Omar, Zaid, Siti, Yam, Jijah, mamat, Naim, Umi, Abah, Adik dan baby.

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan