Selasa, 1 September 2009

Minyak

Salam.Dunia Malaysia makin kacau. Koini hidup dah hampir setengah abad. Macam-macam berlaku benda pelik dan ajaib. Darimasalah krisis beragama, krisis perkauman,krisis kepimpinan,krisis undang-undang dan macam-macamkrisis.

Hari ini tak semene-mene minyaknaik. Rakyat didahulukan tapi koi tak tahu apa sebenar maksud didahulukan. Minggu lepas arakkepalalembu,kemudian media dedahkan dankita jadi bodoh membahaskannya. Danjadilahlah kita diperbodohkan oleh media.Kemudian kes SPR lagi tenat, entah siapa punahsihatnya. Betullah kata Darwin, yang kuat akan terus hidup dan yang lemah, miskin hanya layak menjadi mangsa sikuat. SPR pakai teori Darwin ke?

H1N1 belum abis lagi. Sibuk 1 Malaysia. Hingga hari merdeka pun macam tak ada. PM minta hapuskan jurang perpecahan, tapi dialah punca perpecahan. Buktinya Perak dialah punya hal. Ingat lagi semasa dia buat pengumuman kemasukan YB dulu.

Kes Beng Hock ntah bilanak selesai. Tak pasal=pasal jadi mangsa SPRM. Biasanya saspek yang di soal siasat tapi kali ni saksi pulok yang kena siasat.

Sahlah PPSMI belum setel, makin bertambah balak menimpa rakyat Malauysia. kalau macam ni jadinya, kita tunggu ajelah ketentuan tuhan.

Ramadan dah masuk hari ke 11. Nampaknya setiap kali ramadan yang meriahnya pasar ramadan aje, ummat Islam dok macam tu jugok. Takkesah soal rtekanan hidup yang makin menyeksa. Harga barang, petrol, berbagai krisis dan macam-macam. 1001 macam cerita yang boleh dibicarakan, belum lagi soal krisis gejala sosial.

Malangnya kenapa pihak berwajib tidak mencari jalan yang ada hidayah. Asyik cari jalan yang dianjurkan oleh makiaveli dan Darwin.

Hari ni Tun Hamid Omar mati, dialah yang memecat Tun Salleh Abbas.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan