Khamis, 30 Oktober 2008

Tugas

Salam. Mula betugas selepas cuti deepavali yang agak panjang. Di pejabat uuskan hal pejawatan. Bincang untuk ke Ponti. Ada masalah sikit keana ada yang tak jadi. Ptg minta man tolong pasangkan semula kota api yang tesilap buka. Malam elax aje dengan baca paper harakah. Mlm mat no dtg beli produk. Long dan adikakak tidu rumah wan bangau. Umi pagi mesyuarat di jengka. Malam nonton beita dan sudut pandang. Wakil umno dai bukit bintang masih becakap orangkampong hujah siapa yang bina kemajuan kalau bukan bn. Wakil PKR johai tu nampak semakin bertambah baik hujah dan keyakinan.

Inilah masalahnya umno ni, masih belum buka mata dan telinga, masih dok mendabik tentang membela org melayu-melayu-melayu. Tak habis dengan melayu, tapi siapakah yang selama ini menukakan tanah, hak dan kepunyaan org melayu ke tangan org bukan melayu. Melayu-melayu. Kanapa agaknya org umno ini tak mahu letak islam asas pejuangan meeka, keana islam itu hak semua orang, bangsa dan agama. Tapi kalau melayu hanya hak melayu sehaja, selepas habis org melayu barulah orang dan bangsa lain. Kesian orang melayyu.

Satu lagi tok jib kata dan buang unsur deb, tapi lepas tu nafi dan yang nafi yiddin dan pengampu-pengampu. Inilah umno.

Bila husam kata bn bantu kelantan, sibuk kata umno bagus, tok nuar dan beberapa ahli umno kaki lima dalam beita tv 1. macam kita tak tahu.

tapi bab diskriminasi, pembangunan lebuh aya, sekolah agama dll senyap tak kata apa. Di kelantan Baja misalnya dah 18 tahun masih tak seatlle lagi. Banyaklah kalau mahu cerita.

Lain kali sambung lagi tapi sebelum tu saya nak bagi tahu satu berita baru iaitu kerajaan buka matik teknik, antaranya akan dibuka di jengka, tapi yang nak bagi tahu ialah asalnya akan buka di selangor dan perak, tapi kansel keana dua negeri tu dipeintah oleh pr. Inilah bn, sekejap kata nak tolong tapi banyak masa nak tindas akyat. Kesian-kesian.

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan