Khamis, 29 Oktober 2009

Haji

Salam. Semalam koi ke kl lagi. kali ni pergi dengan bebudok sekoloh melawat parlimen. Selain koi arab ketua pasukan su dan som bersama 40 pelajar dan termasuk boss dan suami.

Kome bertolok dari mentekap jam 7.30 am dan sampain di parlimen jam 10.45 am. Boss tunggu di kl dan joi kome di sane.

Jam 11.00 am kome dibenar masuk ke dewan rakyat. selame satu jam kome duduk dalam tu, tengok orang berbahas, tiada yang menghangatkan.

Jam 12.00 kome keluar dan ada taklimat di dewan negara pulok, olel PR Parlimen En. Rashid. Jam 1.00 pm YM temerloh belanja lunch dan sesi taklimat dia lepa tu, tapi koi tak gi sbb koi nak cari rodong koi,dan jumpa, mahfuz, KJ, Ust Mat Husin, Rd. Mujahid, Fr. Zulkifli dan Khalid Samad. Kejap je, hanye cerite biase je. Pas tu kome sume keluar, tapi hujan dan tak boleh naik bas lagi. Sementare tunggu hujan sidang kome sembang, koi sembang dengan boss dan suaminya, dan ade jumpa YB Kepong.

Jam 3.00 pm hujan tak sidang dan kome amik keputusan redoh je ujan tu pergi ke bas, dan terus ke midvalley. Lepas solat koi dan arab gi ke low yatt, bebudok kome lepaskan jalan-jalan ke midvalley hingge jam 8.00 pm.

Di low yat kome jalan-jalan je dan tak dapat ape pun cuma dapat letih. Tapi yang mengejutkan, Ust Mat Nor talipon dan dia kate, kene gi aji pada 31 okt ni. Sungguh mengejutkan, sbb koi dah 3 kali buat rayuan untuk akhir, tapi lain pulok jadinye. nampoknye, kene gi kl lagi ari ni.

Selasa kl, mesyuarat dengan suk selangor di s.alam, rabu kl gi parlimen, ari ni kl urusan aji pulok, esok kl lagi, hingg ahad sbb spies, hai apelah nok jadi ni.

Rodong koi di melaka balik jumaat, nampoknya dia balik koi gi pulok dan jumpa ahadlah agoknye.

Tapi, semase koi baliik dari kl selase lepas hari dah malam, dan koi balik sampai rumoh dah malam, dan koi dapati berlaku blak out. Ingat nak bukok email tapi ruprnye modem pulok terbako. jadi koi terus tido ajelah. Semalam baru koi repot kat TM dan baru kejap tadi dia naok repaire, keknye koi tak dapat pulok, janji jumaat petang.

Nulis blog ni rupenye bukan senang, kene ade mod dan emosi yang tinggi. Dulu ramai kenkewan buat blog, tapi lame-lame bosan dan tak nulis dah. Koi pun same, hampir malas juge nak nulis, tapi koi kuatkan semangat nulis juge kalau sempat. Sebab koi tengok orang politik lagi sibuk, boleh nulis takkan koi yang tak sibuk ni tak dapat nulis.

Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan